CRM dla firmy usługowej

CRM dla firmy usługowej

Sprzedaż usług jest czymś powszechnym, biorąc także pod uwagę możliwości pojawiające się w Internecie. Rynek stacjonarny i online pozwala na pozyskiwanie większej ilości Klientów w krótkim odstępie czasu. Dlatego firmy usługowe wysilają się w tym, aby zapewnić sobie jak najwyższą sprzedaż. Czasami za pomocą bezpośredniego kontaktu z Klientem, ale również oferując swoje usługi online. Właśnie w tym wszystkim idealnie może pomóc dobrze dopasowany system CRM!

Wykorzystują go już firmy szkoleniowe posiadające w ofercie szkolenia stacjonarne, a zarazem szkolenia online. Ale nie tylko. CRM sprawdzi się także dla firm, które zapewniają jeszcze inne usługi, na które jest duży popyt na rynku(np. usługi doradcze, księgowe, finansowe, prawne, organizacja eventów i konferencji, usługi fotograficzne, graficzne, programistyczne, seo itp.). Bez względu na to, w jakiej branży usługowej działamy, powinniśmy poważnie zastanowić się nad wykorzystaniem systemu CRM w firmie. Dlaczego?! Poniżej kilka przekonujących dowodów!

Zalety systemu CRM w firmie usługowej:

  • Najlepsze relacje z klientami – aby nasze usługi znacznie łatwiej się sprzedawały, musimy bardzo dobrze obsługiwać aktualnych i nowych klientów. Znacznie łatwiej jest dzięki programowi CRM, w którym udaje się wprowadzić wszystkich kontrahentów, ich dokładne opisy, formę współpracy, planowane zadania i działania marketingowe. To wszystko można także w pewnym stopniu zautomatyzować, więc również i pod tym względem utrzymywanie dobrych relacji z Klientami i dalsza sprzedaż staje się łatwiejsza.
  • Planowanie i koordynowanie sprzedaży – CRM umożliwia lepsze zarządzanie procesem obsługi klienta od pozyskania leadu po sprzedaż i obsługę po-sprzedażową(reklamację i serwis). I można tutaj zarządzać jeszcze innymi procesami w firmie usługowej.
  • Stały i mobilny dostęp do kontaktów i informacji firmowych – znacznie łatwiej jest pracownikom wysilać się dla danej firmy usługowej, gdy mają dostęp do aktualnych danych, dokumentów, ofert, a zarazem wszystkich ważnych kontaktów(klientów, kontrahentów, aktualnych i przyszłych partnerów biznesowych).
  • Porządek w realizacji usług i działań biznesowych – system CRM pozwala stworzyć uporządkowanych kalendarz realizacji poszczególnych zadań, usług i zleceń. Można w nim dokładnie określić czas realizacji, kto odpowiada za zlecenie. A następnie kierownicy mogą mieć dostęp do takich danych i koordynować pracę całego zespołu.

System CRM to dobra inwestycja dla firmy usługowej!

“Zarządzanie relacjami z Klientami” – tak można rozwinąć skrót CRM(ang. Customer Relationship Management). To nam dokładnie pokazuje, że dzięki jego zastosowaniu w firmie usługowej – małej, średniej i dużej – efektywnie zarządza się całym procesem sprzedaży usług. I co ważne, znacznie łatwiej jest utrzymać dobre relacje z klientami, dotrzymują wszelkich składanych obietnic.

Już biorąc to pod uwagę możemy dojść do wniosku, że CRM to nie tylko system pozwalający na uporządkowanie bazy kontaktów. Opiera się na nawiązaniu głębszych relacji z klientami, z którymi już współpracujemy, jak i tymi, którym swoją ofertę przedstawimy już niedługo. Taki system łatwo zweryfikuje nam różne miejsca działania naszego biznesu. Wykaże, skąd uzyskujemy największy przychód, w czym nasi pracownicy uzyskują najlepsze rezultaty. A zarazem łatwiej będzie zauważyć, co należy poprawić bądź wyeliminować, aby dalej zadbać o rozwój naszej firmy usługowej.

Czytaj także:
CRM zintegrowany z systemem handlowym
System CRM zintegrowany z centralą telefoniczną

Design a site like this with WordPress.com
Get started