Prowadzenie agencji reklamowej, agencji interaktywnej czy agencji SEO/SEM cieszy się od dłuższego czasu bardzo dużym zainteresowaniem. To tak naprawdę wynik wysokiego zapotrzebowania na usługi reklamowe. Z czego on wynika? Coraz więcej przedsiębiorców chce skutecznie promować swój biznes w Internecie. Sami nie są w stanie się tym zająć. Dlatego zadanie to powierzają agencji reklamowej. Wybór na rynku z zakresu agencji reklamowych jest ogromny i dlatego firmy chcą sprawdzić zakres i sposób ich działania, a następnie ocenić czy warto nadal z nimi współpracować. W przeciwnym razie poszukują innej konkurencyjnej firmy.
Jakie starania musi podejmować agencja reklamowa, aby utrzymywać jak najlepsze relacje ze stałymi i nowymi Klientami? Z pomocą przychodzi odpowiedni system CRM. To on ułatwia pracę w każdej agencji (reklamowej, interaktywnej, seo/sem). W jaki sposób?
Do czego służy CRM w agencji reklamowej:
- zbieranie bazy kontaktów – przez samodzielne wprowadzanie przez użytkowników systemu CRM lub poprzez import plików typu CSV czy XLS.
- tworzenie indywidualnych kart klienta – z odpowiednimi notatkami, mailami, rozmowami telefonicznymi, konwersacjami na czacie itp.
- automatyzacja poczty i mailingu – za pomocą systemu CRM można tworzyć szablony wiadomości a następnie, automatycznie wysyłać do poszczególnych Klientów.
- kampanie e-mail marketingowe – CRM sprawia, że łatwo stworzyć i zaplanować wysyłanie kampanii mailingowych skierowanych do odpowiedniego segmentu klientów z bazy.
- baza wiedzy – cenne źródło informacji dla pracowników, którym łatwiej wdrożyć się w procedury firmy.
- planowanie i rozliczanie pracy – odpowiednio wdrożony CRM ułatwia weryfikację poszczególnych projektów i ich etapów, delegowanie zadań, nadawanie projektom priorytetów, tworzenie list zadań czy czasu poświęconego na dane zlecenie.
- otrzymywanie wiadomości z formularzy na stronie www – formularz kontaktowy na stronie firmowej pozwala utrzymywać dobry kontakt z nowymi Klientami. CRM umożliwia przetwarzanie oraz analizę danych pozyskanych z formularza umieszczonego na stronie www, a następnie zbieranie wszystkich danych, które są przez niego wysyłane.
- badanie satysfakcji Klientów – można wykorzystać narzędzia, dzięki którym udaje się uzyskać od Klientów opinie na temat naszych produktów i usług. Dzięki temu łatwo jest monitorować czy są oni zadowoleni z naszej oferty.
Tak wiele korzyści dostarcza CRM w każdej agencji reklamowej, agencji interaktywnej, agencji SEO/SEM, drukarni czy firmie dostarczającej materiały reklamowe. Dzięki niemu można się rozwijać i obsługiwać coraz większą ilość klientów na wysokim poziomie. Nie ma znaczenia, jak dużą posiadamy agencję czy inną firmę. Dobry system CRM sprawdzi się nie tylko w dużych agencjach reklamowych, ale również w tych kilkuosobowych przedsiębiorstwach.
Czy posiadasz dobry CRM w swojej agencji reklamowej? Jeśli jeszcze nie, to zapraszamy do Nas. Chętnie zadbamy o instalację oprogramowania CRM i dokładne wprowadzenie wszystkich użytkowników do systemu!